Terapia pedagogiczna to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych (wychowawczych i dydaktycznych) na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji. Terapia stanowi swoistą interwencję wychowawczą, zmierzającą do spowodowania określonych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka.
Cele terapii pedagogicznej:
• stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych
• wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów
• eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.
Terapia pedagogiczna dla dzieci:
• mających kłopoty z czytaniem, pisaniem, zapamiętywaniem, ortografią,
• nielubiących się uczyć,
• mających kłopoty z koncentracją uwagi,
• cierpiących na nadpobudliwość psychoruchową
E D Y T A S Z C Z Y G I E Ł 6 0 7 8 1 1 2 9 6