Pomoc dzieciom i ich rodzicom dostosowana do indywidualnych potrzeb w zakresie min:
- zaburzeń rozwoju dziecka ( nieharmonijny, opóźniony rozwój psychomotoryczny )
- trudności wychowawczych,
- zaburzeń emocji i zachowania,
- trudności adaptacyjnych,
- trudności w akceptacji zmian w życiu dziecka (np. rozwód, śmierć lub choroba kogoś bliskiego)
- trudności szkolnych (dysleksja, dysgrafia, trudności z koncentracją uwagi
i nadpobudliwością)
- zaburzeń lękowych,
- nieśmiałości,
- agresji.
Formy pomocy:
Konsultacja psychologiczna
To pierwszy etap każdej pomocy psychologicznej, w którym podczas rozmowy
z psychologiem określa się charakter problemów, dysfunkcji dziecka oraz proponuje najlepszą formy pomocy.
Diagnoza psychologiczna
Celem jest zidentyfikowanie trudności – wyjaśnienie z jakich czynników i mechanizmów psychologicznych wynikają oraz prognoza skutków zachowań i możliwości modyfikowania tego co problematyczne. Może wymagać więcej niż jednego spotkania.
Terapia indywidualna
Celem jest dotarcie do źródła problemu, przepracowania go i wprowadzenia zmian. Z dziećmi jest prowadzona w formie zabawy. Niezbędna jest także współpraca z rodzicami, aby zmiany wprowadzane u dziecka były integralne ze zmianą w systemie rodzinnym, co jest konieczne dla osiągnięcia sukcesu w procesie terapeutycznym.
E D Y T A S Z C Z Y G I E Ł 6 0 7 8 1 1 2 9 6